wtorek, 22 grudnia 2015

Tortilla jajeczna z awokado, pomidorem i kolendrą



Składniki:
 Tortilla
- 2 jajka
- 50 ml mleka kokosowego
- sól i pieprz
- plus ulubione przyprawy: szczypta ostrej i szczypta słodkiej papryki, szczypta mielonej kolendry
- olej kokosowy

 Nadzienie
- 1/2 dojrzałego awokado
- 1/2 pomidora obranego ze skórki
- łyżka posiekanej kolendry
- łyżka ziaren sezamu
- łyżka oliwy z oliwek
- łyżeczka octu jabłkowego


W miseczce wymieszałam energicznie widelcem jajka, mleko i przyprawy. Odstawiłam, żeby opadła piana.

Patelnię nasmarowałam dokładnie olejem kokosowym (w tym boki!) i dobrze rozgrzałam.
Wlałam masę jajeczną. Smażyłam na najmniejszym ogniu, aż masa całkowicie stężała, a boki placka zaczęły odchodzić. Podważyłam delikatnie łopatką (jeśli tortilla nie odchodzi, trzeba poczekać jeszcze chwilę). Przewróciłam na drugą stronę i smażyłam jeszcze ok. 2 minuty.

Potem trzeba już tylko nałożyć nadzienie z pokrojonych w drobną kostkę składników.

Przepis z bloga: Read The Label

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz