poniedziałek, 28 grudnia 2015

Krakersy z mąki migdałowej



Składniki:
- 1,5 szklanki mąki migdałowej
- 4 łyżki oleju kokosowego
- około 1/3 – 1/3 szklanki mleka roślinnego lub wody
- łyżeczka słodkiej papryki
- pół łyżeczki ostrej papryki
- 1/3 łyżeczki soli
- 3 łyżki sezamu


Mąkę wymieszałam z przyprawami i solą. Wkroiłam zimny olej kokosowy (przed dodaniem zostawiłam go na 30 minut w lodówce). Zagniotłam mąkę z olejem tak, jak zagniata się klasyczne kruche cisto (olej musi się rozpuścić). Dodawałam wodę, aż byłam w stanie uformować z ciasta zwartą kulę. Wsadziłam ją na kilkanaście minut do lodówki.

Z kuli oderwałam kawałek (ok. 1/5), kładłam na papier do pieczenia i przykrywałam drugim kawałkiem papieru (każda z kartek miała wymiar ok. A4). Ciasto rozwałkowałam przez papier do uzyskania grubości kilku milimetrów. Obsypałam sezamem, przykryłam papierem i jeszcze raz rozwałkowałam, aż ciasto miało nie więcej niż 2-3 mm grubości i kształt prostokąta. Pokroiłam je wzdłuż na paski, a następnie każdy pasek w poprzek, uzyskując trójkąty.

Trójkąty ciasta podważałam delikatnie nożem i przenosiłam na blachę wyłożoną papierem. Takie ciasto się kruszy, więc jest z tym trochę zabawy. Czynność powtarzałam z kolejnymi kawałkami ciasta. Z podanej porcji wyszły mi dwie duże blachy krakersów.

Krakersy piekłam w piekarniku nagrzanym do 200 stopni i nastawionym na termoobieg, aż zbrązowiały – trwa to krótko, do maksymalnie 15 minut w zależności od piekarnika
Na koniec krakersy zostawiłam jeszcze na 10 minut w wyłączonym piekarniku z uchylonymi drzwiczkami, żeby doschły i były chrupiące.

Wegański przepis z bloga: Read The Label

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz