środa, 23 grudnia 2015

Tarta cebulowa z oliwkami



Składniki:
 Tarta
- 1 szklanka mąki dyniowej (z pestek)
- 3 duże łyżki oleju kokosowego
- 1 duże jajko
- kilka łyżek wody
- szczypta soli

 Farsz
- 4 duże cebule
- 20 czarnych oliwek
- 20 zielonych oliwek
- 3 jajka
- łyżka ziół prowansalskich
- łyżka oregano
- świeżo zmielony czarny pieprz


Zaczęłam od przygotowania spodu. Do mąki dyniowej dodałam jajo i olej. Wyrabiałam rękami, dodając po odrobinie wody, aż ciasto skleiło się z kulę. W zależności od chłonności mąki, wody trzeba będzie dodać różną ilość – u mnie było to ok. 1/4 szklanki. Ciasto ma mieć konsystencję stałą
Formę do tarty nasmarowałam olejem kokosowym. Z kuli odrywałam kawałki ciasta i wylepiałam nim formę. Uwaga – ciasta z mąki dyniowej nie da się rozwałkować tak jak zwykłego kruchego ciasta.

Po wylepieniu całej formy pozakłuwałam spód widelcem i piekłam w piekarniku ok. 10 minut w temperaturze 180 stopni. Cebulę obrałam i pokroiłam w grube pióra. Na patelni rozgrzałam oliwę i dodałam cebulę, jednocześnie zmniejszając ogień. Cebula nie może się zarumienić, ma się dusić wolno przez około 25 minut. Pod koniec duszenia dodałam zioła prowansalskie i odstawiłam do ostygnięcia.

Zimną cebulą nałożyłam na podpieczony spód. Dodałam pokrojone na pól oliwki. Całość zalałam roztrzepanymi jajkami i posypałam oregano i pieprzem.
Piekłam w piekarniku ok 20 minut, aż góra zaczęła się rumienić.

Przepis z bloga: Read The Label

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz